9Несподіваний удар, свист гальм, та погрози – зазвичай так відбуваються автомобільні підстави. Це ще один успішний кримінальний бізнес і сьогодні читачі зможуть дізнатись про нього не з розповідей потерпілих, а від самого «бізнесмена»: майстра автомобільних підстав.

– Доброго дня, Петро Петрович (ім`я героя змінено). Як давно ви займаєтесь автомобільними підставами?
– З 1993 року. В літку 1993 я вперше підставив свою «вісімку».
– В вас великий стаж. А тюрмі сидіти доводилося?
– В тюрмі? Ні! За що. Якщо грамотно працювати саджати вас не буде приводу.
– Як це сталося вперше?
– Познайомився з людьми, які знали схему, але не мали машини. Тоді машин було не так багато. Вісімки та дев`ятки були в моді. На той раз все було просто. Обігнав, різко затормошив. Нас у машині було четверо. Вийшли, наїхали, взяли гроші. Потім ми стали працювати постійно. З часом люди стали обережнішими. Прийшлося застосовувати складніші схеми.
– І які схеми зараз популярні?
– Основний принцип всіх розводів, це підстава машини, яка перед вами, або їде правіше від вас. У цих випадках ви винні, при чому за правилами. Навіть якщо ДАІ викликати.
Якщо працює лише одна машина, то вона або буде діяти так як я, на першому своєму виїзді. Є ще кілька способів. Наприклад, пасажир з машини, яка їде правіше кине в вашу машину камінь, або щось тяжке. Потім машина почне моргати вам фарами. Ви зупиняєтесь і вам починають «розказувати» на гроші. Виїдете самі, а в їх машині четверо людей – свідки. А ще дорожній робочий, таж з їх команди, який все бачив.
Можна і нічого не кидати. Вам просто почнуть моргати. Ви зупиняєтесь дізнатись у чому справа. З їх машини виходить декілька людей. Один з них проходить повз вашу машину і непомітно тре по ній наждаком. Вам показують розбите дзеркало і цю протирку.
Машина перед вами показує поворот починає маневр, а потім різко б`є по гальмах. Ви влітаєте в неї ззаду…
Цей варіант краще виходить, коли працює дві машини. Одна показує поворот і підставляється, а друга сигналить ззаду, мовляв «їдь швидше». Ви стартуєте і бац…
Взагалі, працювати кількома машинами краще. Наприклад, одна машина їде перед вами, то різко гальмує, то швидкість набирає. За таким чайником їхати не хочеться, а з`їзд є тільки на полосу що правіше, а там ще одна наша машина, яка гальмує відразу після вашого маневру. Все, ви попали! А ще можна спрацювати на підйомі. Попереду кілька машин, і та що перед вами виключає мотор і котиться на вас. Свідки розкажуть, що ви не дотримались дистанції, різко стартанули і влетіли в машину, яка їхала перед вами.
– І що, люди віддають гроші, навіть розуміючи що їх підставили? А чому міліцію не викликають?
– Хтось боїться, хтось і сам не розуміє як це сталося. Раніше всі панічно боялись бандитів, розбором, боялись, що їх просто в ліс вивезуть. Зараз часи помінялись. Бояться тих, в кого модні номери, бояться мєнтів, прокуратуру, суддів. Ми часто номери з кількома нулями тимчасово ставимо. Добре також, коли в тебе суддівська мантія на задньому сидінні розкладена, тіпа щоб не пом`ялась, або міліцейська фуражна. А ще краще вдягнути міліцейські штани, а зверху звичайну куртку. Дуже добре діє.
– А як ви пояснюєте, що треба саме таку суму заплатити?
– По різному буває. Дзвонимо до якогось «»незалежного експерта. Заздалегідь у газету безкоштовних оголошень дається рекламка такого експерта. «Тєрпіла» пропонує свого майстра для оцінки, ми свого. Потім я кажу, що його майстру не довіряю, а він те ж саме про мого. І тут я згадую, що в мене якраз лежить в машині газета, де я, серед оголошень бачив телефон незалежного експерта. На таке майже всі ведуться. Їдемо туди, або навіть викликаємо експерта на місце і все, він скаже ту суму, яку нам треба. До речі, запропонувавши людині поїхати з місця ДТП я теж ризикую. Миж разом від`їхали, а це заборонено. Тепер ДАІшниками можна не лякати, бо ми обоє неправі.
– Ви підставляєтесь тільки під дорогі машини?
– Не обов`язково. В людини можуть бути гроші, а їздить він на жигулях. Такому можна підставити хорошу тачку. Взагалі, вибір «клієнтів», це найважливіше. Тільки чайники під будь яку машину підставляються. Профі вибирають клієнта, дізнаються чим він «дихає». Іноді клієнта доводиться пасти кілька тижнів. Так, на фарт можна під крутого мена підставитись, або під дівчинку, в якої татко генерал. Такі менінгіти нікому непотрібні. Краще наперед знати з ким маєш справу. Це довше, це важче, але і проколів буває менше.
– Ну, і скільки можна взяти за побиті бампери?
– За бампери небагато. На хліб з маслом, не більше. Цікавіше взяти машину після ДТП, в якої, наприклад, геометрія злетіла і бемкнути її. Така машина коштує понт, а ви, якщо влізете, будете мусіти купити її як нову.
– А як же страховка?
– Відпрацьовано. От я тобі підставився, ти виліз з машини і кажеш, що застрахований, що будеш дзвонити страховикам, а я кажу, що вже дзвонив. Вони сказали, що цей випадок страховка не покриває. От, якщо бажаєш, сам переконайся. Я набираю на своєму телефоні номер, нібито страхової фірми і мій друг каже тобі, що так воно і є.
– Ви так просто мені про це розповідаєте…Не боїтеся розкривати свої секрети?
– Це не секрети, я вам все у загальному змальовую. Кожен випадок особливий, підходити до нього треба творче. Тут ніякий шаблон не спрацює.
– І як же захиститись, якщо опинився у такій ситуації? Я маю на увазі якщо мене нібито вдарили?
– От тут я нічого говорити не буду. Хіба що зроблю одну підказку. Найважче з тим кто нас не боїться.

Розмовляв Влад Якушев